Jump to content

Photo

Sandero Stepway owners first impressions

Sandero Stepway owners first impressions

• Please log in to reply
4 replies to this topic

ionutzzz

ionutzzz

Advanced Member

• Member
  • 535 posts
  • LocationRomania

As I said, I'll translate some Italian and French owners first impressions on their Stepways.

I know it will be tormenting for those who are waiting for theirs, but can be helpful for undecided people about to order one.

I shall begin.

Re: Le nostre prime impressioni

icon_post_target.gifda dema76 » 27 apr 2013, 18:38

ciao a tutti.
ordinata STEPWAY prestige grigia identica alla foto un paio di post addietro il 25/01. ritirata sabato 12/04. percorsi circa 1000 km.
non vi scrivo le mie impressioni che di certo sarebbero di parte. tutti i miei colleghi, i miei vicini di casa e i miei parenti si sono complimentati per l'acquisto e i meno informati non volevano credere che avessi speso solo 13500 euro su strada. solo uno è andato a guardare "sotto le gonne" alla rumena e ha detto che , considerata l'altezza da terra avrebbero potuto mettere un passa ruota dietro le ruote posteriori per coprire delle orribili stuccature e delle spazzoline per nascondere le cerniere del cofano....... anch'io l'avevo notato subito ma li considero peccati veniali. chi l'ha provata ha notato la buona insonorizzazione e l'elasticità del motore 1.5 dci. un mio amico proprietario di una bmw 320d penultimo modello mi ha detto che a rumore non è molto diversa dalla sua.... in quanto a prestazioni e finiture logicamente non esiste paragone.... a questo punto posso solo dire che il rapporto qualità prezzo è eccezionale e ci troviamo davanti ad una macchina che di low cost ha davvero poco.
saluti a tutti.

Hello to all.
Ordered STEPWAY prestige in gray identical to the photo a couple of posts ago. Ordered on 25/01,received Saturday 12/04. Drove about 1000 km.
I will not write my impressions, that certainly would be biased. all my colleagues, my neighbors and my relatives have complimented the purchase and the less informed ones did not want to believe that I only spent 13500 on the road. only one went to look "under the skirts" of the Romanian and said that, given the height from the ground they could have put the spare wheel passes under the rear wheels..... I too had noticed immediately, but I consider them venial sins. Anybody that has tried it has noticed the good soundproofing and elasticity of the engine 1.5 dCi. a friend of mine owns a bmw 320d penultimate model and told me that noise is not very different from his own .... in terms of performance and finishes logically there is no comparison .... At this point I can only say that value for money is exceptional and we are faced with a car that doesn't give the low cost impression.
greetings to all.

Semplicemente perfetta!

icon_post_target.gifda emix83 » 25 apr 2013, 12:08

Ciao ragazzi, finalmente posso scrivere una piccolissima opinione sulla nostra amata Stepway! Semplicemente perfetta! Posso riassumere cosi le mie prime impressioni. Ottima dotazione di accessori di alta qualità che a mio avviso non la rendono assolutamente una "low cost" e che puo' tranquillamente competere con marchi e modelli più blasonati. (di cui molte volte ne paghiamo solo il marchio).
Personalmente non ho riscontrato problemi al volante, leggevo alcuni post a riguardo, ma credo che sia una cosa personale; per quanto mi riguarda ho trovato subito una giusta ed equilibrata affinità!
Ho preso il benzina Tce e lo trovo meraviglioso (immaginando quando a fine rodaggio posso utilizzarlo come voglio io :)).
Le maniglie esterne sono effettivamente di plastica leggera e quindi andateci delicatamente.
La trovo poco rumorosa e con quel pizzico di sportività che mi piace molto.
Assolutamente soddisfatto e a chiunque sta aspettando posso solo dire, che sarete appagati dalla vostra step! PS. E poi quando ad un semaforo, un tipo con un qashqai (auto che io adoro), ti guarda e non finisce di farti complimenti, bhe che dire, Dacia ci ha azzeccato in pieno e noi ad acquistarla! Un saluto a tutti!
Hello guys, I can finally write a small review on our beloved Stepway! Just perfect! That's how I can sum up my first impressions. Excellent range of accessories of high quality that in my opinion does not make it absolutely a "low cost" and that can 'easily compete with more famous brands and models. (of which many times we are paying only the badge).
Personally, I have not encountered problems behind the wheel, I was reading some posts about it, but I think it's a personal thing, as far as I'm concerned I quickly found a fair and balanced affinity!
I took the petrol Tce and I find it wonderful (imagining that I can use it after the running in the way I want :)).
The door handles are effectively lightweight plastic and so be gentle.
I don't find it noisy and has a touch of sportiness that I really like.
Absolutely satisfied and to everyone who is waiting for theirs I can only say that you will be rewarded by your stepway! PS. And then when at a traffic light, a guy with a qashqai (car which I love), looks at you and does not stop with the compliments, well, what can be said, Dacia got it right and us buyers also! Greetings to all!

Re: Nuova Sandero Stepway 1.5 diesel - Primo viaggio Autostr

icon_post_target.gifda Faby_BKL » 16 apr 2013, 15:14

I 130km/h si fanno al limite dei giri consigliati per il rodaggio quindi se non ricordo male 3500 ma in questo momento sono rincoglionito e non vorrei sbagliarmi.

Il Cruise Control a me è piaciuto anche se purtroppo non siamo sulle strade USA. Volevo rispettare i limiti e l'ho impostato a 130kmh, a quel punto non ho più bisogno di controllare la velocità, mi basta guidare in sicurezza e rilassato. Non credo sia il massimo usare il +/- per accelerare frenare, a volte lo faccio anche io se sono in scia a qualcuno che viaggia un filo più lento, però credo sia una forzatura. Preferisco portarla io vicino alla velocità desiderata e poi reimpostarla.

Per quello che ho visto io il tasto ECO non limita la potenza ma semplicemente si mette tra il tuo piede e il "rubinetto" della benzina e rilascia gradualmente la potenza secondo logiche di efficienza. In pratica se hai un piede leggero non ti accorgi di quasi nulla, se invece sei un "piedone" allora ti sembrerà depotenziata perchè salirà di giri in modo graduale (e questo incide sicuramente sui consumi).
Il problema è che a volte se hai bisogno del "piedone" per un sorpasso un pò deciso devi togliere il tasto ECO che come posizione è nascosto dal volante.

L'indicazione del cambio marcia "consigliato" trovo anche io che in 5ta sia un pò forzato... a 2000 giri ai 70kmh il motore si sente che brontola.

New Sandero Stepway 1.5 diesel - First Motorway trip

The 130km / h can be achieved at maximum RPMs recommended for the running in , if I remember correctly 3500 but right now I'm stoned and I don't want to be wrong.

The Cruise Control I liked it but unfortunately we are not on US roads . I wanted to respect the limits and I set it at 130kmh, at that point I no longer need to control the speed, I just drive safely and relaxed. I do not think is the best to use + / - to speed up or slow down, sometimes I do too when I am  in the back of
someone who travels slower, but I think it's a stretch. I prefer to bring it close to the desired speed and then reset it.

For what I've seen the ECO button does not limit the power but simply gets between your foot and the
petrol "tap" and gradually releases the power according to the logic of efficiency. Basically if you have a light foot you do not realize almost anything, if you are a "spinster" then it will seem underpowered because speed will rise gradually (and this certainly affects on consumption).
The problem is that sometimes you need the "spinster" for a more decisive overtaking then you should turn off the ECO button that, as a position, is hidden by the steering wheel.

The indication of the
"recommended" gear change I also find that in 5th is a little bit contrived ... at 2000 rpm at 70kmh the engine growls.

I need a break now. :)

ionutzzz

ionutzzz

Advanced Member

• Member
  • 535 posts
  • LocationRomania

Nuova Sandero Stepway 1.5 diesel - Primo viaggio Autostrada

icon_post_target.gifda caponord » 15 apr 2013, 16:36

Ho effettuato il primo viaggio extraurbano, una cinquantina di km. per tratta di autostrada più altrettanti, per tratta, di provinciale.
Il consumo con questi 25 litri che ho fatto (rifornendo dalla riserva), è di 5,2 litri x 100 kilometri. Gli altri kilometri (ne ho fatti se non erro 350 in totale) sono stati fatti in città.
Speravo qualcosa di meglio ma penso sia ancora presto.

Cmq 3 / 4 considerazioni che preferisco fare qua e non nella discussione MINI RECENSIONE perché è molto dispersivo e la mia non è una recensione.

1. Non ho notato alcun “fastidio” / rumore ad andare in autostrada a circa 130/140 km orari (parlavano di rumori / resistenza in considerazione dell’aerodinamica;

2. Ho trovato “simpatico” il CRUISE CONTROL anche se amici, andateci piano le prime volte….. In sostanza lo attivate e poi aumentate la velocità e la diminuite/frenate semplicemente con il tasto + e -. In italia ritengo sia cosa un po inutile, non siamo sulle mitiche autostrade americani. Mi chiedo anche, ma a lungo andare non si rovina il sistema o il motore ad usare i “tastini” usando la funzione CRUISE?;

3. Non mi piace molto quando ti dice di cambiare, a me piace molto tenere il motore allegro e mi piace la coppia, vedere che a 2.000 giri ti richiama la marcia superiore mi pare una gran boiata. Per me è assurdo mettere la quinta a 70 all’ora e 2.000 giri e praticamente avere un motore imballato. Vengo dalla CLIO, medesimo motore, e vi garantisco che l’auto consumava meno a 90 all’ora in quarta che a 90 all’ora in quinta!

4. Sistema ECO, francamente NON ho ancora capito in sostanza cosa faccia , posto che non ho notato nulla di strano né nei consumi né nella “performance” del motore.

Quali sono le vostre opinioni?

Grazie mille
ciao

I made the first trip on open road, about fifty km on a motorway.
The consumption was 5.2 liters x 100 kilometers.
I was hoping for something better but I think it's still early.

Anyway 4 considerations about the car:

1. I have not noticed any "annoyance" / noise going on the highway at about 130/140 km per hour (talking about noise / resistance into account of aerodynamics;

2. I found
the CRUISE CONTROL "nice". Basically you activate it and then increased speed and decreased / braking simply by pressing the + and -. In Italy I think it is something a bit useless, we are not on the legendary American highways. I wonder if on the long run will not ruin the system or the engine to use the "keys" using the CRUISE function ?;

3. I do not like when it indicates me to change gear, I like to keep the engine very cheerful and I love the torque, at 2,000 rpm you see that it calls the higher gear it seems to me a great
annoyance. For me it is absurd to put it in the fifth at 70 km per hour and 2,000 rpm and pretty much have a Packed motor. I come from a CLIO, the same engine, and I guarantee that the car consumed less at 90 km per hour in fourth than at 90 km per hour in fifth gear!

4. ECO system, frankly I have not yet figured out what it does essentially, given that I did not notice anything unusual in consumption nor in "performance" of the engine.

thank you very much
Bye

FINALMENTE MIA...!

icon_post_target.gifda giacomostepway » 15 apr 2013, 0:41

Ciao tutti,finalmente ho ritiralo la mia SANDERO STEPWAY PRESTIGE BLU AZZURRITE 1500 90 cv...ecco le prime impressioni:
Estitica e rifiniture molto soddisfacenti come le rifiniture in plastica esterne e le varie cromature,il frontale aggressivo e sportivo,soddisfacente il posteriore ed i fari post.le maniglie delle portiere sembrano un po fragiline..molto soddisfacenti gli interni ed il confort dei sedili sia ant che post grazie alla regolazione in altezza e in profondita del guidatore e la regolazione in altezza del volante,la guida alta non dispiace. Buona la visibilita ant e dei vari specchietti,un po meno dietro visti i montanti di modeste dimensioni,ma cmq soddisfacente. Navigatore e tutto il resto touch molto soddisfacente e fluido,anche l'audio non e male....connessione bt cn cell ottima..mi ci devo solo impratichire...un po meno comodo il pulsante del clacson sulla leva dei fari..ottimi i comandi al volante sia del cruise che della consolle. Molto soddisfacente ls postazione della cloche e del computer di bordo..indicatori h2o ed olio a mio avviso non indispensabili...abbiamo cmq le spie...soddisfacente anche l'assorbimento delle asperita del suolo anche se in detetminate situazioni di risente un po del baricentro piu alto ma niente di che. Impeccabile il portsbagali molto ampio e con la lucina che si accende quando si apre.Potevano pero mettere una lucetta anche nel vano lsto passeggero ant del cruscotto.Ottima la sensazione dello sterzo. Rumorosita ad alte velocita,fino ad ora solo 150kmh,nella norma..nulla di diverso ad altre vetture dello stesso segmento di altre marche... A mio avviso ottime le prestazioni del motore in ripresa,anche io come molti di voi ho notato un piccolo vuoto fra una marcia e l'altra,ma secondo me nn e molto rilevante visto che il max della coppia e a 1700 giri circa quindi con una buona ripresa.Forse in alcune situazioni il fatto che i controlli della stabilita nn si possano disattivare non e il max..ma nulla che nn si possa risolvere con un buon uso di freno a mano,frizione ed accelleratore. Un po makkinosa l'aperture della scatola dei fusibili nel vano motore.Inoltre sarebbe stato meglio mettere degli spruzzatori per i tergivetri ant regolabili...lo spruzzo é secondo me un po troppo alto.
Mi sembra di non aver tralasciato nulla...ditemi voi...
IN CONCLUSIONE DICO CHE COME TUTTE LE AUTO HA I SUOI PREGI E LE SUE MANCANZE MA CHE SE DOVESSI ACQUISTARE UN'AUTO NUOVA ACQUISTETEI NUOVAMENTE QUESTA...!
Hello everyone, I finally collected my Sandero Stepway PRESTIGE BLUE azurite 1500 90 hp ... here are the first impressions:
Aesthetics and finishing very satisfying, as the finish of External plastic and various chrome trims. front
aggressiveand sporty, the rear and back headlights satisfactory. The door handles look a little fragile .. very satisfactory interior and the comfort of the seats. I do not mind the high driving position. Good visibility in front front and the mirrors, a little less behind the back posts, but satisfactory. Navigator and touch screen very satisfying and fluid, and also the sound is not bad .... BT Mobile connection  perfect .. A little less comfortable horn button on the lever of the headlights. . excellent steering wheel controls and the cruise. Very satisfied with the position of the control stick and the on-board computer ..H 2 O and oil indicators in my opinion not indispensable ... but the are the lights ... also satisfactory absorption of the harshness of the ground although in detetminate situations suffers a bit because of the higher center of gravity, but no big deal. Impeccable boot, very large and with the light that lights up when you open it .They could've put one also in front of the passenger compartment .Optimal steering feel. Noise at high speeds, now only up to  150kmh, in the the norm .. nothing different to other cars of the same segment of other brands ... In my opinion, excellent engine performance in the second half, I also, as most of you, I noticed a small gap between one gear and the other, but in my opinion not very relevant because the max torque is at around 1700 rpm and therefore with a good acceleration. Perhaps in some situations the fact that the ESP can not be set off is not the max .. but nothing that can not be solved with a good use of hand brake, clutch and throttle.

IN CONCLUSION, AS ALL THE CAR IT HAS ITS ADVANTAGES AND ITS DEFICIENCIES BUT IF I HAD TO BUY A NEW CAR I'LL BUY THIS AGAIN ...!

Re: Mini-recensione personalissima Stepway 2013

icon_post_target.gifda djstar7 » 31 mar 2013, 16:09

400 km Step 900...platino....
PRO
-sospensioni
-cambio frizione
_confort di marcia
-visibilità
-dimensioni gomme
-estetica +++
-nav

per il motore le impressioni sono buone anche se è troppo presto x giudicare,a freddo e in modalità Eco "non è fluidissimo...i consumi mi sembrano vicini a quelli dichiarati...

contro
-maniglie esterne (lo avevo notato ancora prima di comprarla)
-serrature (ma sul grigio si notano poco )
- ma il più grande difetto sta nello spiegare agli amici e conoscenti che costa meno di 12.000 euro!! icon_mrgreen.gificon_e_biggrin.gifasd.gif
ok.gif
una fatica immane!!

Stepway tce90 400 km ...  platinum ....
PRO
- suspension
- Clutch change
_ Ride comfort
- visibility
- size of tires
- Aesthetics + + +
- NAV

for the motor impressions are good although it is too early to judge. Cold and in Eco mode "is not extremely fluid. The consumption ... I seem to get close to those declared ...

against

- exterior door handles (I had noticed even before buying it)
- door locks (but little noticeble on the gray)
- But the biggest fault lies in explaining to friends and acquaintances that costs less than 12,000! An immense effort!

Juju Beanz

Juju Beanz

Nurse Juju

• Member
  • 1,342 posts
  • LocationNottingham
  • Vehicle Driven:Peugeot 2008
Thanks Ionutzzz

Honorary 'Dacia' Member  :wub: 

bluegerbera

bluegerbera

Advanced Member

• Member
  • 118 posts
  • LocationLancashire
Garage View Garage
Hilarious!
'Good news...'

Meths

Meths

Advanced Member

• Member
  • 80 posts
  • LocationGlasgow
  • Vehicle Driven:Dacia Stepway Ambience 1.5 dCi

Merci

Thanks.

dCi 90 Ambience

Called: La Belle Perle

Any colour you like as long as it is BLACK.

Ordered 30 January 2013

DD: 22 Aug

Also tagged with one or more of these keywords: Sandero Stepway owners first, impressions

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users