UK Dacia Forum banner

Brandstofklep gaat niet open

1 reading
574 views 6 replies 7 participants last post by  Patrick  
#1 ·
Mijn tankklep ging niet open, als je aan de hendel trok gebeurde er niets.
Ik heb het gerepareerd door de 2 plastic lipjes aan de binnenkant van de deur in te spuiten met siliconenspray.
Ik heb dit gedaan met de hendel getrokken en in ruststand.
Nu werkt het weer.

#2 ·
Mijn tankklep ging niet open, als je aan de hendel trok gebeurde er niets.
Ik heb het gerepareerd door de 2 plastic lipjes aan de binnenkant van de deur in te spuiten met siliconenspray.
Ik heb dit gedaan met de hendel getrokken en in ruststand.
Nu werkt het weer.
Ik had hetzelfde probleem en heb het ook opgelost met spraysmeermiddel. Ik heb ook het klepscharnier gesmeerd👍

#3 ·
Ik had dit probleem op zaterdag. Kon het helaas niet openen. AA gebeld. Klep werd geopend met mij aan de hendel trekken en de patrouilleman druk uitoefenen op de klep en een schroevendraaier gebruiken toen deze gedeeltelijk open was.
Probleem was dat het onderste deel van de plastic sluiting was afgebroken. Rij nu rond met de klep gedeeltelijk open totdat ik een nieuwe sluiting kan laten monteren.

Dit gebied is de bron van mijn problemen geweest. Ik kan geen autogas in de tank doen met behulp van de adapter. Ik heb de kogel gelagerd naar beneden geduwd, maar zodra ik probeer de LPG erin te doen, sluit de kogel het gat weer af. Mijn volgende poging zal zijn om een metalen spies aan de stang op de adapter te bevestigen en het puntige deel te gebruiken om de kogel naar beneden te duwen en het gat vrij te houden. Vingers gekruist!

#4 · (Edited)
Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar ik heb het uit elkaar gehaald!

De ronde plastic afdekking is bevestigd met een enkele schroef aan de voorkant en sluit aan op een klodder laswerk aan de achterkant. Er zit een veer in en het mechanisme moet draaien. Ik heb het gesmeerd en vervangen.

Ik moet zeggen dat het ontwerp slecht is en deze eenvoudige klus heeft me wat tijd gekost.

De 1e foto toont het tapijt opzij getrokken. De 2e foto toont de interne onderdelen.

#5 ·
Verwijzend naar uw LPG-vulkwestie.
De kogellager sluit de tank af en de druk van het binnenkomende gas moet ervoor zorgen dat de kogellager loskomt en de tank zich kan vullen.
Als u een metalen "spies" aan de staaf van de adapter bevestigt, zal deze de kogel verplaatsen en het gas in de tank laten ontsnappen wanneer u de adapter inschroeft, aangezien de tank onder druk staat. Dit zou zeer gevaarlijk zijn!
LPG is niet zoals benzine, dat vloeibaar is bij omgevingstemperatuur. LPG is alleen vloeibaar onder druk en keert terug naar gas wanneer de druk wordt verlaagd, dus de kogel dient een vitale functie bij het handhaven van de tankdruk.
Ik denk dat de druk van de LPG-dispenser van het tankstation te laag is om de kogellager te verplaatsen, dus ik stel voor dat u een ander tankstation gebruikt en ook het personeel van het tankstation dat u heeft gebruikt, informeert over dit probleem.

#6 ·
Verwijzend naar uw LPG-vulpuntprobleem.
De kogellager sluit de tank af en de druk van het inkomende gas moet ervoor zorgen dat de kogellager loskomt en de tank zich kan vullen.
Als u een metalen "spies" aan de staaf van de adapter bevestigt, zal deze de kogel verplaatsen en het gas in de tank laten ontsnappen wanneer u de adapter inschroeft, aangezien de tank onder druk staat. Dit zou zeer gevaarlijk zijn!
LPG is niet zoals benzine, die vloeibaar is bij omgevingstemperatuur. LPG is alleen vloeibaar onder druk en keert terug naar gas wanneer de druk wordt verlaagd, dus de kogel heeft een vitale functie om de tankdruk te handhaven.
Ik denk dat de druk van de LPG-dispenser van het tankstation te laag is om de kogellager te verplaatsen, dus ik stel voor dat u een ander tankstation gebruikt en ook het personeel van het tankstation dat u heeft gebruikt, op de hoogte brengt van dit probleem.
Metalen spies, metalen vulmond, explosief gas... wat kan er misgaan... 🤣

#7 ·
Ik had dit op een Sandero midden in het landelijke Frankrijk in de laatste open benzinewinkel op een zondag! Het lukte me om het los te maken door de klep open te trekken terwijl iemand de ontgrendeling aantrok. In mijn geval leek de klep verkeerd uitgelijnd te zijn. Hoewel de verf aangaf dat hij nog nooit bewogen was! Ik maakte de twee Hong-bouten los en richtte hem opnieuw uit - waarbij ik rondom een gelijke opening liet. Waarom hij na drie jaar plotseling zou moeten bewegen, is mij een raadsel!