UK Dacia Forum banner
21 - 40 of 100 Posts
@drekinov De "dode beweging" is typisch voor hybride auto's. Wanneer het systeem overschakelt van alleen "elektrische motor" remmen naar zowel "fysieke schijf" als "elektrisch" remmen. Het is verrassend in het begin als het de eerste keer is dat je een hybride rijdt, maar je vergeet het later omdat je eraan gewend bent.

Start/Stop is/was nieuw voor mij.
In eerste instantie was ik in de war waarom de auto af en toe niet startte, meestal vroeg in de ochtend.
Ha ha. Mijn hybride ging niet in de gereed-modus - maar alleen als ik mijn dochter bezocht.

:unsure:

Blijkt dat als je uit het raam leunt om je dochter gedag te kussen, je rechtervoet niet hard genoeg op de rem staat als je op de startknop drukt...

:ROFLMAO:

Sinds eind juni 23 bijna 12.000 mijl in de mijne gereden. Tot nu toe geen problemen. Het brandstofverbruik is in de winter met ongeveer 8 mpg gedaald.

Ik heb een terugroepbericht ontvangen, maar het is bijna onmogelijk om een afspraak te maken, zowel bij Dacia als bij de Arnold Clark-dealer (doodlopende spiraal van het geautomatiseerde telefoonsysteem).

Discussion starter · #25 ·
Sinds eind juni 23 bijna 12.000 mijl in de mijne gereden. Tot nu toe geen problemen. Het brandstofverbruik is in de winter met ongeveer 8 mpg gedaald.

Ik heb een terugroepbericht ontvangen, maar het is bijna onmogelijk om een afspraak te maken, zowel bij Dacia als bij de Arnold Clark-dealer (doodlopende spiraal van het geautomatiseerde telefoonsysteem).
Waar is de terugroepactie voor?

KWALITEITSBORGINGSCAMPAGNE[/TD>
[TD]
[/TD>
ELEKTRISCHE MOTOR
SOFTWARE-UPDATE[/TD>
[TD]
[/TD>

Registratienummer: ***

Bij Dacia monitoren we onze voertuigen continu om ervoor te zorgen dat ze aan de hoogst mogelijke normen voldoen. Controles uitgevoerd door ons engineeringteam hebben vastgesteld dat de elektromotor van uw Jogger mogelijk niet correct functioneert.

Zonder deze update kunt u de volgende symptomen ervaren:
  • Het STOP-lampje en de melding "Gevaar elektrisch defect" op uw dashboard.
  • U kunt een storing ervaren.
[/TD>
[TD]
[/TD>
[/TR>
[TD]
[TD]
[TR][TD]​

Ik wacht op de levering van een extreme hybride jogger. Een collega heeft de zijne voor Kerstmis opgehaald en hij is nu voor de 3e keer terug bij Dacia omdat hij tijdens het rijden steeds uitvalt. Blijkbaar kan de fout niet worden gevonden.
Ik heb gezocht naar anderen met dit probleem, want mijn collega zegt dat hij 3 anderen kent, maar ik heb er online maar een of twee gevonden die nog niet zijn opgelost.
Dus ik vraag me af of iemand anders problemen heeft gehad of gehoord heeft van problemen met het uitvallen van de hybride? Mijn collega heeft aanbevolen om nu te annuleren vóór de levering, maar ik vraag me af of dat niet een beetje overdreven is?! Hoewel het me nerveus maakt.
Bedankt.
Hoi

Had de mijne sinds juli '23 (Hybrid Extreme SE) geen enkele storing, briljante auto
Ik wacht op de levering van een extreme hybride jogger. Een collega heeft de zijne voor Kerstmis opgehaald en hij is nu voor de 3e keer terug bij Dacia omdat hij tijdens het rijden steeds uitvalt. Blijkbaar kan de fout niet worden gevonden.
Ik heb gezocht naar anderen met dit probleem, want mijn collega zegt dat hij 3 anderen kent, maar ik heb er online maar een of twee gevonden die nog niet zijn opgelost.
Dus ik vraag me af of iemand anders problemen heeft gehad of gehoord heeft van problemen met het uitvallen van de hybride? Mijn collega heeft aanbevolen om nu te annuleren vóór de levering, maar ik vraag me af of dat niet een beetje overdreven is?! Hoewel het me nerveus maakt.
Bedankt.
Hoi

Ik heb mijn Hybrid Extreme SE gehad, elke dag gebruikt en er geen enkel probleem mee gehad. Hou absoluut van de auto. Zoveel ruimte en niet slecht qua brandstof voor een grote auto. De dealer was ook erg goed.
Geniet van je nieuwe auto :)

Ik heb mijn hybride sinds december 2023. Een van de problemen die ik kan melden, is condensvorming in de olievuldop. Dit lijkt te gebeuren bij korte ritten in koud weer, dus mijn advies is om niet in ECO te rijden, de airconditioning aan te zetten en ervoor te zorgen dat u minstens één keer per week minstens een uur met de auto rijdt om de motor op te warmen en overtollig condenswater in de motorolie te verwijderen. Blijkbaar staan er online heel veel artikelen die deze problemen met hybride auto's belichten.

Hallo, heeft iemand problemen met het schakelen (ik denk dat het de tweede versnelling is) in het bereik van 45 km/u-55 km/u?! Het "blijft hangen", het verbruik en het geluid nemen toe, de motor maakt lange tijd te veel toeren, tussen 10 en 40 seconden. De enige oplossing is om sneller of langzamer te rijden. Als ik de snelheid aanhoud, gaat het maar door en blijft de motor toeren maken, totdat hij 60-65 km/u passeert. Het is iets beter bij gebruik van de automatische piloot… De verkopers in de showroom hebben de auto op een tester gezet en niets gevonden en gezegd dat het "normaal" is, maar ik geloof ze niet. Ik rijd voor 80% in de stad en de snelheidslimiet in Roemenië is 50 km/u, wat erg vervelend is. Buiten de stad is het rijden oké, omdat ik sneller optrek en dit probleem "overslaat", het gaat vrij soepel.

Welke terugroepactie? Ik ben Roemeen, ik kwam voor antwoorden op het Britse forum omdat jullie de enigen zijn die jogger hybrides in grote aantallen kopen en een nauwkeurige mening kunnen geven.
We zijn nooit geĂŻnformeerd over een terugroepactie/probleem, maar het is iets wat Renault doet, verschillende markten op verschillende manieren behandelen.

@Rojah ik ben ook geĂŻnteresseerd.
Ik zag dat je je hybride op 23 juni hebt gekregen.
Dat is ongeveer dezelfde tijd als ik de mijne kreeg (geleverd) DUS.. het lijkt redelijk om ook lokaal te controleren op een terugroepactie, zelfs als deze in Bulgarije is geleverd. Het lijkt dezelfde of een zeer vergelijkbare batch :)

Ik heb precies dezelfde symptomen opgemerkt. Vooral als het koud is, schakelt hij zeer terughoudend van de 2e naar de 3e versnelling wanneer de ICE draait (en er is een merkbaar schokken en schuiven) & soms van de 3e naar de 4e bij 50-55 mph (hoewel niet zo schokkerig bij deze snelheid).
Moeien is normaal bij de meeste hybriden.

De motortoerentallen zijn niet gekoppeld aan de gaspedaalstand en het is geen conventionele versnellingsbak. Wanneer u het gaspedaal indrukt, neemt de computer de hoeveelheid vermogen die u heeft gevraagd en beslist hoe de motor/het motorblok wordt geconfigureerd om dat vermogen te leveren. HV-accu SOC zal een grote bepalende factor zijn, net als de temperatuur in de cabine / buiten / motor.

Als de SOC laag is (2 balken), zult u merken dat de motor veel harder werkt. Hij zit niet in de versnelling vast, maar draait de generator om de SOC te verhogen. Als het koud is en de motor koud is en u de temperatuurknop omhoog heeft gedraaid, draait de motor harder om aan de warmte-eisen van de cabine te voldoen.

Dat gezegd hebbende, ik ervaar geen schokken of schuiven in de mijne - dus dat is zeker iets om in twijfel te trekken - maar om te benadrukken dat uw rechtervoet en het gedrag van motor/versnellingsbak geen ding zijn in een hybride.

Ik denk niet dat dergelijke gegevens ergens anders worden weergegeven, behalve in een diagnostisch hulpmiddel (extern).
Ik heb mijn vuistregel daarover, die ook verkeerd kan zijn.
Als de motor start, wordt deze uitgeschakeld wanneer de temperatuur hoog genoeg is om de gebruikelijke start/stop eco-werking te handhaven zonder zichzelf te beschadigen in het proces, omdat het koud is.
Met dat in gedachten houd ik de auto AAN totdat de motor 's ochtends voor de eerste keer uitvalt, zelfs als ik de bestemming bereik. Daarna is het prima om zo vaak als nodig te starten en te stoppen.
Een andere indicatie dat de motor koud is, is als u de cabineverwarming uitschakelt en de motor niet uitschakelt terwijl u stilstaat en het batterijniveau normaal is.

Moeien is normaal bij de meeste hybriden.

De motortoerentals is niet gekoppeld aan de gaspedaalstand en het is geen conventionele versnellingsbak. Wanneer u het gaspedaal indrukt, berekent de computer hoeveel vermogen u hebt gevraagd en beslist hij hoe de motor/het motorblok moet worden geconfigureerd om dat vermogen te leveren. De SOC van de HV-batterij is een grote bepalende factor, net als de temperatuur in de cabine/buiten/motor.

Als de SOC laag is (2 balken), zult u merken dat de motor veel harder werkt. Hij zit niet in een versnelling, maar draait de generator om de SOC te verhogen. Als het koud is en de motor koud is en u de temperatuurknop hebt opengedraaid, draait de motor harder om aan de warmte-eisen van de cabine te voldoen.

Dat gezegd hebbende, ik ervaar geen schokken of schokken in de mijne - dus dat is zeker iets om in twijfel te trekken - maar om te benadrukken dat uw rechtervoet en het gedrag van de motor/versnellingsbak geen rol spelen in een hybride.
Nu, een beetje achtergrondervaring. De Jogger is mijn 5e hybride auto. De vorige 4 hadden in totaal meer dan 400.000 mijl afgelegd onder mijn rechtervoet, zonder op enig moment "moeien" te vertonen, zoals u het noemt.

Het aarzelende rijden komt voor bij alle SOC-niveaus van 2 tot 5 en wordt niet uitsluitend aangetoond in de lagere fase. Ik zou zeggen dat dit meer merkbaar is geweest als het koud is, maar niet beperkt is tot alleen de winter - het heeft deze eigenschap in de zomer laten zien. Ik laat de temperatuur het hele jaar door op 21 °C staan, soms gebruik ik de airconditioning in de zomer - dus de aarzeling van de motor kan niet worden toegeschreven aan verschillende warmtevraag van de voorkeuren van de bestuurder.

Mijn ervaring leert me dat "er iets niet klopt".

Wanneer je bergop gaat, komt er plotseling een "metaal" geluid uit de versnellingsbak of de motor. De vermogensindicator staat 2 of 3 cm boven het woord "vermogen". De auto heeft ofwel een hoog toerental, of de versnellingsbak selecteert geen versnelling, of iets anders... Ik kan niet duidelijk begrijpen wat het is, omdat ik onmiddellijk het gaspedaal loslaat als ik het geluid hoor. Heeft iemand anders dit geluid ook?

...hopelijk worden alle problemen met beide aandrijflijnen onder garantie opgelost...

owns 2024 Dacis Duster Expression
21 - 40 of 100 Posts