UK Dacia Forum banner
41 - 60 of 100 Posts
Mijn ervaring leert me dat "er iets niet klopt".
Dan zou ik het zeker terugbrengen. Ik heb alleen maar Toyota-hybrides gereden en die loeien ook zeker! Dat gezegd hebbende:
  • Ik krijg geen ongewone metalen geluiden
  • Alle veranderingen zijn ofwel boterzacht (ijs --> alleen EV) of ondetecteerbaar
  • Geen schokkerigheid
  • Geen aarzeling

Als je bergop gaat, komt er plotseling een "metaal" geluid uit de versnellingsbak of de motor. De vermogensindicator staat 2 of 3 cm boven het woord "vermogen". De auto heeft ofwel een hoog toerental, ofwel de versnellingsbak selecteert geen versnelling, of iets anders... Ik kan niet goed begrijpen wat het is, omdat ik onmiddellijk het gaspedaal loslaat als ik het geluid hoor. Heeft iemand anders dit geluid?
Het geluid treedt op tijdens veranderingen van de transmissie, ofwel van de motor naar zowel motor als EV, of van EV naar EV en motor. Het voelt als een geluid van de versnellingsbak, geproduceerd door de motorversnelling of de EV-versnelling die niet synchroon loopt, of als een brandende koppeling of een elektromotor met een hoog toerental. Het is geen motorgeluid met een hoog toerental.

Het geluid treedt op tijdens veranderingen van de transmissie, hetzij van de motor naar zowel de motor als de EV, hetzij van de EV naar de EV en de motor. Het voelt als een geluid van de versnellingsbak, geproduceerd door de motorversnelling of de EV-versnelling die niet synchroon loopt, of als een brandende koppeling of een elektromotor met een hoog toerental. Het is geen motorgeluid met een hoog toerental.
Wat heeft de dealer gezegd - het is duidelijk een fout...

We hebben de Jogger vandaag door Cumbria en Northumberland gereden om zijn benen te strekken - veel heuvels, inhalen en weer. 60 mpg en 7 van ons in comfort. Geen vreemde geluiden!

Ik wacht op de levering van een extreme hybride jogger. Een collega heeft de zijne voor Kerstmis opgehaald en hij is nu voor de 3e keer terug bij Dacia omdat hij tijdens het rijden steeds uitvalt. Blijkbaar kan de fout niet worden gevonden.
Ik heb gezocht naar anderen met dit probleem, want mijn collega zegt dat hij 3 anderen kent, maar ik heb er maar een of twee online gevonden die nog niet zijn opgelost.
Dus ik vraag me af of iemand anders problemen heeft gehad of gehoord heeft van problemen met het uitvallen van de hybride? Mijn collega heeft aanbevolen om nu te annuleren voor de levering, maar ik vraag me af of dat niet een beetje overdreven is?! Hoewel het me wel nerveus maakt.
Bedankt.
We hadden een Jogger Hybrid vanaf nieuw, na 5000 mijl had hij een complete storing van het elektrische systeem, de garage zei dat het was opgelost door de nieuwste software te installeren. Het gebeurde opnieuw tijdens het rijden naar huis, complete freeze up....slaagde erin om naar een veilige plek te rollen, besturing bijna geblokkeerd. We verloren het vertrouwen in de auto, maar omdat we hem iets meer dan 6 maanden hadden, werden we afgewimpeld...Ze zouden het 'repareren', dat is alles. De monteur zei dat het een ondeugdelijke auto was.....hield van de auto, maar hij is nu weg met een groot verlies.

We hadden een Jogger Hybrid vanaf nieuw, na 5000 mijl had hij een complete storing in het elektrische systeem, de garage zei dat het was opgelost door de nieuwste software te installeren. Het gebeurde opnieuw tijdens het naar huis rijden, complete bevriezing....slaagde erin om naar een veilige plek te rollen, besturing bijna geblokkeerd. We verloren het vertrouwen in de auto, maar omdat we hem net iets meer dan 6 maanden hadden, werden we afgewimpeld...Ze zouden het 'repareren', dat is alles. De monteur zei dat het een ondeugdelijke auto was.....hield van de auto, maar hij is nu weg met een groot verlies.
Het eerste wat ik zou doen, is de 12v-accu controleren.

Er zijn veel klachten over hybrides / EV's van elke fabrikant over dit probleem en bijna allemaal komen ze op de een of andere manier neer op het 12v-systeem. Bij een ICE geeft het trekken van 400 ampère kort nadat je bent ingestapt de accu een rek en kun je hoorbaar horen of de accu leeg is. Bij een hybride of EV kan de kleinere 12v-accu dalen tot onhoudbare laadniveaus zonder dat je het merkt. De piekbehoefte kan tijdens de reis optreden, waardoor alles wordt uitgeschakeld - of het kan een aantal verschillende, niet-gerelateerde systemen beïnvloeden.

Het algemene advies is om preventief te laden - en altijd een boosterpack in het dashboardkastje te hebben, hoewel ik geen van beide dingen nog heb gedaan... Ik zal waarschijnlijk wel een van die sigarettenaansteker-voltmeters aanschaffen als leidraad voor de SoC.

Ander advies is om de hoofdtechnicus te vragen - die misschien niet eens in die dealer woont - om het probleem te diagnosticeren. Elke idioot kan een software-update uitvoeren en beweren dat het is opgelost... ;)

Dat zou echt niet nodig moeten zijn, het is belachelijk :(
Eens - en om eerlijk te zijn, als je de auto normaal gebruikt, zul je het vrijwel zeker niet nodig hebben. Er zijn veel Kia / Hyundai / MG / Toyota / andere merkrijders die gestrand zijn geraakt of een totale stroomstoring hebben gehad tijdens het rijden.

In de oude tijd zou je het mechanische sympathie noemen - de auto's van tegenwoordig hebben gewoon een beetje elektrische sympathie nodig.

Ik heb veel one-post wonders opgemerkt die posten over “problemen” en nooit meer terugkomen.

Alle nieuwe auto's kunnen problemen hebben - de kwaliteit van onderdelen lijkt een probleem te zijn dat de hele industrie aangaat, mijn zoon repareert auto's voor een premiummerk voor de kost. Ik zou p***ed zijn als ik £100.000 aan een auto had uitgegeven en hij zou lekken of het infotainmentsysteem zou uitvallen of hij zou steeds uitvallen - geloof me, het gebeurt...

Mijn eigen ervaring is uiterst positief geweest - mijn nieuwe Jogger is zelfs beter dan mijn Logan was - en ondanks dat hij aanzienlijk groter is dan mijn vorige diesel MPV, is hij toch sneller en 35% goedkoper qua brandstof.

Uw kilometerstand kan variëren.

Makkelijk zat: ik heb de popcorn gepakt en de talloze problemen op dit forum gelezen lol
Vreemd dat je niets te zeggen hebt over de 'talloze problemen op dit forum' met betrekking tot de Duster of Sandaro, en geloof me, er zijn er genoeg. Ik ben de tel kwijtgeraakt van het aantal mensen dat zegt dat ze een zwembad in de achterste voetenruimte hebben elke keer dat het regent (normaal gesproken door een defecte kabelwartel van de achterklep). maar ik zie niet alle tegenstanders lucht door hun tanden zuigen elke keer dat iemand post dat ze overwegen een Duster te kopen. het wordt vermoeiend.

Vreemd dat je niets te zeggen hebt over de 'ontelbare problemen op dit forum' met betrekking tot de Duster of Sandaro, en geloof me, er zijn er genoeg. Ik ben de tel kwijtgeraakt van het aantal mensen dat zegt dat ze een zwembad in de achterste voetenruimte hebben elke keer dat het regent (normaal gesproken door een defecte kabelwartel van de achterklep). maar ik zie niet al die zeurpieten lucht door hun tanden zuigen elke keer dat iemand post dat ze overwegen een Duster te kopen. het wordt vermoeiend.
Excuses als het de brutaliteit heeft om alleen de Jogger in twijfel te trekken, is zeer aanstootgevend :sleep:

Wat betreft de Duster, ik twijfel er niet aan dat uw verslagen van forum posts inderdaad correct zijn. Aangezien ik echter in de eerste plaats geïnteresseerd was in de Jogger (maar gezien de VEELHEID aan verhalen, heb besloten om te passen), ben ik niet al te veel in Duster-land gedoken, aangezien de auto niet echt in mijn radar zat. Idem de Sandero.

Dat gezegd hebbende, ik vind het uiterlijk van de aankomende Duster eigenlijk niet erg, maar de Jogger-verhalen - de vele, vele Jogger-verhalen - hebben me erg wantrouwend gemaakt tegenover alles van het goede oude eerlijke, betrouwbare, waar-voor-je-geld merk.

41 - 60 of 100 Posts