UK Dacia Forum banner

MediaNav-updates

1 reading
11K views 11 replies 5 participants last post by  Roger  
#1 ·
Hallo,

Mijn eerste vraag en mogelijk nog vele andere.

Mijn MediaNav geeft softwareversie 4.1.0 weer. Is dit de nieuwste versie of zijn er nieuwere updates en zo ja, hoe kan ik ze downloaden en waar?

De reden voor mijn vraag is dat ik de OEM-achteruitrijcamera ga installeren en deze op de MediaNav moet installeren. Ik weet niet zeker of ik de benodigde software hiervoor kan verkrijgen, of dat ik Renault moet vragen om dit voor mij te doen, of dat er een nieuwere MediaNav-softwareversie is waarin de camera mogelijk al is opgenomen.

Alle gedachten worden gewaardeerd.

#2 ·
Uw unit is een MediaNav generatie 1, ook wel MN1 genoemd.
Versie 4.1.0 is de laatste voor dit type unit.
Alle MediaNav-units accepteren een achteruitrijcamera en hiervoor moet u deze ook in de unit inschakelen, maar om dit te doen moet u downgraden naar 4.0.6 en inschakelen via MICOM of een eenvoudigere manier met een interface via SW in 2 minuten.

#3 ·
Uw unit is een MediaNav generatie 1, ook wel MN1 genoemd.
Versie 4.1.0 is de laatste voor dit type unit.
Alle MediaNav-units accepteren een achteruitrijcamera en hiervoor moet u deze ook in de unit inschakelen, maar om dit te doen moet u downgraden naar 4.0.6 en inschakelen via MICOM of een eenvoudigere manier met een interface via SW in 2 minuten.

Verzonden vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Bedankt Neek voor uw antwoord. Ja, mijn MediaNav is de 1e generatie, aangezien mijn Duster van januari 2014 is.

Ik ben niet zeker van uw suggestie dat ik een eerdere versie van de software moet downloaden. Kunt u dit alstublieft in meer detail uitleggen? En als ik dit zou doen, zou ik het dan ook weer kunnen updaten naar versie 4.1.0? Wat is een SW?

Zou het niet gemakkelijker zijn voor mij om een Renault-dealer te bezoeken en hen de MediaNav te laten programmeren om de achteruitrijcamera te accepteren zodra de installatie voltooid is?

#4 · (Edited by Moderator)
Als je denkt dat je het alleen kunt, is het aan jou. Het is geen eenvoudig proces en vereist kennis van software/computers, etc.
Plus elektriciteit om de camera te bedraden tot de unit terug is en de pinnen in de connector van MediaNav aan te sluiten.
Ja, het is mogelijk om te downgraden en ook terug te keren naar dezelfde versie die je nu hebt.
Er is alleen een kans om vast te lopen bij de upgrade omdat de unit oud is en je dat risico moet nemen.
Daarom zei ik dat het gemakkelijker, sneller en veiliger is om een interface te gebruiken om via de OBD-connector verbinding te maken en de instellingen aan te passen zonder de unit te veel te belasten. Ik denk dat een reguliere service dit ook kan doen, niet de dealer.
Jij beslist.

#5 ·
Hallo Neek,

Ja, ik waardeer de moeilijkheden, maar met meer dan 30 jaar ervaring in het bouwen en installeren van kabelbomen in rallyauto's is dat onderdeel vrij eenvoudig.

Mijn aarzeling is de installatie van softwarewijzigingen aan de MediaNav. T

De fysieke verbindingen zijn geen probleem, alleen de Medianav zover krijgen dat hij de achteruitrijcamera accepteert.

Ik wil het ook installeren zoals Renault het zou installeren, maar het zelf doen, omdat ik ook een dashcam achterin installeer, dus beide tegelijkertijd terwijl het hele interieur open is.

Bedankt voor je informatie en hulp.

#6 ·
Alles kan worden teruggedraaid zolang je een back-up maakt.
Maar met deze eenheden van de eerste generatie moet je het risico nemen dat ze zichzelf zonder waarschuwing blokkeren.
En als ze blokkeren, blijft voor velen van hen over om het geheugen of het moederbord te vervangen.
Dat is de situatie.

#7 ·
16-01-2021

Even ter informatie dat de nieuwste kaartupdate 9.4 beschikbaar is via uw MediaNav Tool box @ €64 voor het VK en Ierland. Voor West-Europa is het €109. Vergeet niet dat het gratis is binnen 90 dagen na de eerste registratie van uw auto.
icon_e_wink.gif

#8 ·
@NeeK Ik heb een Dacia Logan en wil ook een achteruitrijcamera installeren, door dit te gebruiken:
25.08US $ 33% KORTING|Lyudmila Draadloze Camera Voor Renault Logan / Tondar Voor Dacia Logan I II Achteruitrijcamera Achteruitrijcamera / HD CCD Nachtzicht|camera voor renault|hd ccdcamera achteruitrijden nacht - AliExpress

Maar het lijkt erop dat ik de camera eerst in de medinav moet activeren, wat blijkbaar Dboot en andere hacking-dingen omvat. Dat wil ik graag vermijden, om de medianav niet te beschadigen (zoals je zegt).
Welke software + hardware heb ik nodig om via OBD verbinding te maken? (de methode die u de veiligste noemde). En heb ik nog iets anders nodig om de camera te activeren zodat deze automatisch aangaat bij het achteruitrijden en deze op de medianav wordt weergegeven?
Iets anders dan de camera en de softwarewijziging?

Bedankt:)

#9 ·
Hallo @MrMister Om verbinding te maken met uw auto heeft u software nodig zoals CanClip, DDT2000, RenOLink, ddt4all en wellicht meer. Elke software gebruikt zijn eigen interface, zoals CanClip interface, Derelek, OBD Link SX, ELM327 en andere. De meeste hiervan zijn duur en vereisen licenties. De eenvoudigste en goedkoopste is ddt4all met ELM327 interface.

#11 ·
De nieuwste kaartupdate, 11.4, Q2-2022 is nu beschikbaar met 25% korting als je de code per e-mail hebt ontvangen. Kost nu ÂŁ44,25. :(
Als je naar de catalogus kijkt, staat er bij de gratis update van de Latest Map Guarantee dat het v11.2 is, terwijl de betaalde kaarten v11.4 zijn. De LMG is een beetje een verkeerde benaming, maar loopt deze altijd achter op de betaalde versies?

Weet iemand of er een datum is aangegeven voor de gratis update naar v11.4?