UK Dacia Forum banner

Nieuwe injector geeft code p1203 "Brandstofinjector cilinder"

10K views 14 replies 2 participants last post by  g harris  
#1 ·
4x4, diesel, 1.5 K9K motor, slechts 10.000 mijl.

Een nieuwe injector gemonteerd omdat foutcode "Open circuit P0203 injector 3" bleef verschijnen.

Geprogrammeerd door garage met Snap On OBD tool. Dit lijkt een nieuwe foutmelding te hebben veroorzaakt.

Nu verschijnt foutcode p1203 (P1203 Brandstofinjector cilinder 3) na het uitschakelen en weer inschakelen van de motor - volgens https://www.automotive-manuals.net/renault-fault-codes/

Oranje (wat een "dreigende storing" betekent), geen rood, waarschuwingslampje op het dashboard verschijnt met de foutcode, maar kan worden gewist, maar keert altijd terug zodra de motor is afgezet en de ontsteking weer is ingeschakeld.

Garage met hun Snap On OBD-lezer kon het (P1203) wissen, maar vertelde me niets meer en zei dat ik weg kon gaan. Het dashboardlampje verschijnt pas als de motor is uitgeschakeld en de ontsteking weer is ingeschakeld en met mijn obd-lezer verschijnt de code wanneer de dashboardcode verschijnt.

Auto heeft een kleine 'dip' bij lage snelheid maar pakt al snel goed op zodra de 'dip' voorbij is (komt altijd voor in lage versnelling bij ongeveer 30 mph).
Auto rijdt goed, maar de code verschijnt altijd zodra de motor is uitgeschakeld en de ontsteking weer is ingeschakeld.

Iemand ideeën? Een zoekopdracht heeft niets opgeleverd.

Bedankt voor alle hulp.
 
#3 ·
Hallo, bedankt.

Het is niet mogelijk om elektronische connectoren te verwisselen.

Voordat ik deze injector vernieuwde, heb ik injectoren verwisseld en het probleem verplaatste met de injector.

Dus ik denk dat dit probleem ook met de injector is.

De foutcode verwijst niet langer naar een elektrisch probleem, maar naar een daadwerkelijk injectorprobleem, voor zover ik kan beoordelen.

Mijn OBD-lezer meldt: "probleem in behandeling" en een oranje afbeelding in tegenstelling tot rood op het dashboard betekent ook fout in behandeling.

Dat is alles wat ik tot nu toe weet.
 
#5 ·
Hallo, bedankt,

Omdat ik bang ben om een andere dure injector op een andere cilinder te beschadigen.

De mensen die mij de injector verkochten (dat is alles wat ze als specialisten verkopen) zeiden dat de bovenkant van deze injectoren een piezo-elektronisch pakket heeft dat meer dan 100 Volt nodig heeft (ja, niet de gebruikelijke 12,7 volt die we zien in YouTube-video's).

Er werd me ook verteld om de stekker niet los te koppelen en de motor te laten draaien, omdat dit het elektronische pakket zou kunnen beschadigen.

Ik heb BP diesel in de tank, een lading vloeibare Moly dieselreiniger en wat cetaanadditief om ervoor te zorgen dat de diesel goed is.

Ik vraag me af of ik gewoon een lange rit met de auto moet maken en kijken of de Moly een nieuwe injector reinigt? Misschien is er wat vuil in gekomen toen ik hem monteerde?

Verander dan de brandstoffilter OPNIEUW en kijk of het probleem verdwenen is?

Aangezien het een P1203-foutcode is, lijkt het de mechanica van de injector te zijn in plaats van een elektrisch defect, zoals ik eerder had.

Is mij een verkeerde injector verkocht? Ik zal ze denk ik moeten bellen en het vragen.

Waarom verscheen de fout pas nadat de garage de nieuwe injector had gecodeerd? Hebben ze het correct gedaan?

Ze waren een beetje twijfelachtig of ze de juiste software op hun Snap-On OBD-tool hadden.

Veel vragen.

Zijn injectoren een probleem bij deze auto's?
 
#7 ·
Goed punt over het niet ronddraaien van de motor. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn - geen woordspeling bedoeld.

Ik weet dat deze injectoren niet opengaan met 12,7 volt; de specialisten in brandstofinjectoren die ze verkopen, vertelden me dat het elektronische pakket minstens 100 volt nodig had om te activeren.

Een onafhankelijke garage noemde de piëzo, dus misschien geen kristal in het pakket.
 
#9 · (Edited by Moderator)
Ik ben geĂŻnformeerd dat:

"De ECU doet een weerstandstest van injectoren en andere items bij het inschakelen van het contact".

"Het mislukt de zelftest bij het inschakelen van het contact, dus het houdt om de een of andere reden niet van de nieuwe (?) injector."

Dit lijkt het probleem te zijn. Geen misfires, dus alle injectoren werken, maar wat het probleem is, lijkt niemand te weten.

Een specialist in dieselmotoren vertelde me vandaag aan de telefoon dat het een slechte motor was.
 
#11 ·
Bedankt. Zelfs de oude injector gaf 200 ohm. Mij werd door injectiespecialisten verteld dat het elektronische pakket uitviel toen de motor opwarmde en dat het na afkoeling weer zou werken totdat het weer warm werd.

Daarom nieuwe injector.

MAAR... Weer een doorbraak? Of misschien een aanwijzing.

Accuspanning

De auto had een slechte accu toen ik dit probleem ontdekte. Tijdens het rijden fluctueerde de obd-meting en kwam nooit boven de 12,7 volt uit. Nieuwe accu geĂŻnstalleerd.

NU... verschijnt deze foutcode ALLEEN nadat het contact is aangezet ALS het koud is, heb ik net ontdekt.

Rijd met de auto en zet hem uit en zet het contact aan en er is geen fout op het dashboard of de obd-lezer.

Keer na 20 minuten terug en contact aan en de fout is er.

Parasitaire lekkage van de accu? Lage initiële spanning (gloeibougies die veel ampères gebruiken, bijvoorbeeld dit probleem veroorzaken?

Ik kan het onderzoeken.

Denkt iemand dat ik op de goede weg zit?
 
#13 ·
Nee, ik bedoelde 200 kohm, wat de juiste weerstand is voor deze injectoren.

Ik denk dat er iets mis is met de initiële spanning; losse aarde of parasitaire lekkage.

Als ik bij de volgende keer inschakelen van de ontsteking een andere goede batterij parallel aansluit en de fout niet optreedt, zal me dat iets vertellen, maar niet het hele verhaal.
 
#14 · (Edited by Moderator)
Het proberen waard, maar als een batterij een dieselmotor kan omdraaien en starten, denk ik niet dat dat je probleem zal zijn. Tenzij je bereid bent om injectoren te verwisselen of een oscilloscoop hebt om naar de triggerpulsen te kijken, denk ik dat je enige opties zijn:

1. Als je de auto niet probeert te verkopen en ervan overtuigd bent dat de motor goed draait om met de fout te leven.

2. Breng hem naar een dealer met de benodigde diagnoseapparatuur.

Was uw vervanging nieuw of gereviseerd?