UK Dacia Forum banner

Nowy wtryskiwacz wyrzuca kod p1203 "Wtryskiwacz paliwa cylinder"

10K views 14 replies 2 participants last post by  g harris  
#1 ·
4x4, diesel, silnik 1.5 K9K, tylko 10 tys. mil.

Zamontowano nowy wtryskiwacz, ponieważ kod błędu "Open circuit P0203 injector 3" wciąż się pojawiał.

Zaprogramowany przez warsztat za pomocą narzędzia Snap On OBD. Wydaje się, że spowodowało to nowy komunikat o błędzie.

Teraz kod błędu p1203 (P1203 Wtryskiwacz paliwa cylinder 3) pojawia się po wyłączeniu i włączeniu silnika - zgodnie z https://www.automotive-manuals.net/renault-fault-codes/

Pomarańczowy (oznaczający "nadchodzącą usterkę"), a nie czerwony, znak ostrzegawczy na desce rozdzielczej pojawia się z kodem błędu, ale można go usunąć, ale zawsze powraca po zatrzymaniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu.

Warsztat z czytnikiem Snap On OBD mógł go (P1203) usunąć, ale nie powiedział mi nic więcej i kazał mi iść. Kontrolka na desce rozdzielczej pojawia się dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu, a z moim czytnikiem obd kod pojawia się, gdy pojawia się kod na desce rozdzielczej.

Samochód ma lekkie osłabienie przy niskiej prędkości, ale wkrótce bardzo dobrze przyspiesza po minięciu tego osłabienia (zawsze występuje na niskim biegu przy około 30 mph).
Samochód dobrze się prowadzi, ale kod zawsze pojawia się po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu.

Czy ktoś ma jakieś pomysły? Wyszukiwanie nic nie dało.

Dzięki za wszelką pomoc.
 
#3 ·
Cześć, dzięki.

Nie można zamienić złączy elektronicznych.

Zanim wymieniłem ten wtryskiwacz, zamieniłem wtryskiwacze i problem przeniósł się wraz z wtryskiwaczem.

Myślę więc, że ten problem również dotyczy wtryskiwacza.

Kod błędu nie odnosi się już do problemu elektrycznego, ale do rzeczywistego problemu z wtryskiwaczem, o ile mogę ocenić.

Mój czytnik OBD stwierdza: "problem oczekujący" i pomarańczowy obraz w przeciwieństwie do czerwonego na desce rozdzielczej oznacza również błąd oczekujący.

To wszystko, co do tej pory wiem.
 
#5 ·
Cześć, dzięki,

Ponieważ boję się uszkodzić kolejny drogi wtryskiwacz na innym cylindrze.

Ludzie, którzy sprzedali mi wtryskiwacz (to wszystko, co sprzedają jako specjaliści), powiedzieli, że górna część tych wtryskiwaczy ma pakiet piezoelektryczny, który pobiera ponad 100 Voltów (tak, nie typowe 12,7 V, które widzimy na filmach z YouTube).

Powiedziano mi również, aby nie odłączać wtyczki i nie uruchamiać silnika, ponieważ mogłoby to uszkodzić wspomniany pakiet elektroniczny.

Mam olej napędowy BP w zbiorniku, ładunek płynnego środka czyszczącego Moly i trochę dodatku cetanowego, aby upewnić się, że olej napędowy jest dobry.

Zastanawiam się, czy powinienem po prostu zabrać samochód na dłuższą przejażdżkę i zobaczyć, czy Moly wyczyści nowy wtryskiwacz? Może trochę brudu dostało się do niego, kiedy go zamontowałem?

A następnie ZNOWU wymień filtr paliwa i zobacz, czy problem zniknął?

Biorąc pod uwagę kod błędu P1203, wydaje się, że jest to mechanika wtryskiwacza, a nie usterka elektryczna, jak miałem wcześniej.

Czy sprzedano mi nieprawidłowy wtryskiwacz? Chyba będę musiał do nich zadzwonić i zapytać.

Dlaczego błąd pojawił się dopiero po tym, jak warsztat zakodował nowy wtryskiwacz? Czy zrobili to poprawnie?

Byli trochę wątpliwi, czy mają odpowiednie oprogramowanie na swoim narzędziu Snap-On OBD.

Wiele pytań.

Czy wtryskiwacze są problemem w tych samochodach?
 
#7 ·
Dobry punkt dotyczący nie uruchamiania silnika. To może być trop - bez gry słów.

Wiem, że te wtryskiwacze nie otwierają się przy napięciu 12,7 V; specjaliści od wtryskiwaczy paliwa, którzy je sprzedają, powiedzieli mi, że pakiet elektroniki wymaga co najmniej 100 V do uruchomienia.

Niezależny warsztat wspomniał o piezo, więc może nie ma kryształu w pakiecie.
 
#9 · (Edited by Moderator)
Zostałem poinformowany, że:

"ECU sprawdza rezystancję wtryskiwaczy i innych elementów po włączeniu zapłonu".

"Nie przechodzi autotestu po włączeniu zapłonu, więc z jakiegoś powodu nie lubi nowego (?) wtryskiwacza."

To wydaje się być problemem. Brak wypadania zapłonów, więc wszystkie wtryskiwacze działają, ale nikt nie ma pojęcia, w czym problem leży.

Specjalista od silników Diesla powiedział mi dziś przez telefon, że to słaby silnik.
 
#11 ·
Dzięki. Nawet stary wtryskiwacz dawał 200 omów. Powiedziano mi przez specjalistów od wtryskiwaczy, że gdy silnik się nagrzewał, pakiet elektroniczny ulegał awarii i po schłodzeniu działał ponownie, aż do ponownego nagrzania.

Więc nowy wtryskiwacz.

ALE... Kolejny przełom? A może wskazówka.

Napięcie akumulatora

Samochód miał słaby akumulator, kiedy znalazłem ten problem. Podczas jazdy odczyt obd wahał się i nigdy nie przekraczał 12,7 V. Zainstalowano nowy akumulator.

TERAZ... ten kod błędu pojawia się TYLKO po włączeniu zapłonu, GDY jest zimno, właśnie się dowiedziałem.

Jedź samochodem i wyłącz go, a następnie włącz zapłon i nie ma błędu na desce rozdzielczej ani czytniku obd

Powrót po 20 minutach i zapłon włączony i usterka jest.

Prąd upływu z akumulatora? Niskie napięcie początkowe (świece żarowe zużywające dużo amperów, np. powodujące ten problem?

Mogę to sprawdzić.

Czy ktoś uważa, że mogę być na właściwej drodze?
 
#13 ·
Nie, miałem na myśli 200 kOhm, co jest prawidłową rezystancją dla tych wtryskiwaczy.

Myślę, że coś jest nie tak z początkowym napięciem; luźne uziemienie lub pasożytniczy wyciek.

Jeśli podłączę kolejny dobry akumulator równolegle przy następnym włączeniu zapłonu i usterka nie wystąpi, to mi coś powie, ale nie całą historię.
 
#14 · (Edited by Moderator)
Warto spróbować, ale jeśli akumulator może obrócić i uruchomić silnik Diesla, nie sądzę, żeby to był Twój problem. Chyba że jesteś gotów wymienić wtryskiwacze lub masz oscyloskop, aby przyjrzeć się impulsom wyzwalającym, myślę, że jedynymi opcjami są:

1. Jeśli nie próbujesz sprzedać samochodu i jesteś przekonany, że silnik działa prawidłowo, aby żyć z błędem.

2. Zanieś go do dealera z niezbędnym sprzętem diagnostycznym.

Czy Twoja wymiana była nowa czy odnowiona?