UK Dacia Forum banner

Waar is de kilometerteller?

1 reading
571 views 7 replies 4 participants last post by  JLB  
#1 ·
Ik sta op het punt mijn autoverzekering te verlengen. Ik kan de kilometerteller niet vinden om de huidige kilometerstand te controleren. Ik heb moeite om hem in het handboek te vinden en heb zonder succes gegoogeld. Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Oké, dus ik weet niets over de Sandero Stepway, behalve wat ik op internet heb gezien. Ik heb foto's bekeken op autosites en voor zover ik kan zien, is de kilometerteller het display aan de rechterkant, het dichtst bij de rechterdeur op een Brits model. Dus dan neem ik aan dat wanneer je de ontsteking aanzet, je huidige kilometerstand niet in de pod wordt weergegeven? Heb je daar een andere instelling staan? Ik neem aan dat je auto is uitgerust met een infotainmentscherm? Ben je naar de instellingen gegaan en heb je de opties bekeken? Als dit allemaal niet van toepassing is, dan weet ik zeker dat er snel iemand komt die weet waar hij het over heeft.

#4 ·
Dit is wat ik zo geweldig vind aan de Dacia App voor auto's die ermee zijn uitgerust, het vertelt je het in de App.

Ik hoop dat de OP dit niet verkeerd opvat, maar het verbaast me hoeveel bestuurders er letterlijk niets weten over wat ze besturen. Een ex-collega van mij reed letterlijk met haar auto totdat hij kapot ging, en beweerde dat ze nog nooit de olie in haar auto had gecontroleerd omdat ze geen idee had hoe dat moest. De motor ontplofte uiteindelijk terwijl ze ermee op de M1 reed. £1000 later voor een vervangende tweedehands motor met montage, snapte ze het.

Mijn vrouw weet veel meer over haar nieuwe Duster dan ik, ik bedoel, ze weet echt alles in de instellingen, hoe je dingen kunt veranderen etc. Ik heb haar de mechanische dingen laten zien, hoe je de olie/water/ruitenwisservloeistof controleert en haar een les gegeven over hoe je een wiel kunt verwisselen, hoewel ik nooit zou verwachten of willen dat ze een wiel verwisselt. Voor velen is het echter een kwestie van instappen, aanzetten en gaan, en naar de hel met hoe het werkt totdat het niet meer werkt 😆